1403-01-24 07:37
109
0
89524
در سال زراعی جاری تعیین شد؛

پیش‌بینی ۱۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در گلستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: در سال زراعی جاری ۱۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا برای تحویل محصول از بهره‌برداران استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، روح‌اله مهری با پیش‌بینی افزایش قابل توجه تولید محصولات کشاورزی در گلستان اظهار کرد: ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی گندم و ۳۰ مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در گلستان پیش‌بینی شده است.

استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم در سطح کشور زبانزد است این در حالی است که مساحت زیرکشت داین محصول در استان گلستان بسیار کمتر از استان‌های دارای ظرفیت کشاورزی همچون فارس و خوزستان است و علاوه بر این به باور برخی کارشناسان گندم تولیدی در گلستان از نظر کیفی مقام اول کشور را دارد به این دلیل که گلوتن موجود در گندم گلستان بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

 

 

بر اساس آخرین اخبار شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۳-۱۴۰۲ به مبلغ ۱۹۵ هزار ریال تصویب و تعیین شده است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.